Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2020, 22:15   #165
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar goed, the proof of the pudding is in the eating he. We zullen zien hoe het gaat. Het mooiste zou zijn mocht men nu strenge maatregelen nemen, en het blijft stijgen. Dat zou het mooiste bewijs zijn dat die epidemie dwars door die maatregelen heen snijdt he. En tevens dat die de eerste keer ook niks gedaan hebben.

Een heel hoge tweede piek met maatregelen "op tijd genomen" die niet werken is misschien wat we nodig hebben om de ogen te openen en te beseffen dat je een epidemie niet tegen houdt ?

Of gaat men dan zeggen "nog een geluk dat we maatregelen genomen hebben want anders zou het nog hoger gegaan zijn en zouden er in Belgie 100 miljoen doden gevallen zijn " ?
Ik heb gelachen bij dit te lezen. O zo waar. Vooral die laatste uitleg.
Maar weet je, de burgerdwingers "Overheid" beseffen het grote gevaar van zo een enorme publieke afgang. Alles wijst erop dat ze nog eerder een catastrofaal extreme koers zullen inslaan dan op zulke wijze af te gaan.
En ook, ze willen bestaand spaargeld doen verloren gaan. Dat is hun grote motief van hun economische moeienissen: crisis generatie.
Vorige week passeerde ik een televisie met een nieuwsuitzending op, ze hadden het over spaarders die terug meer beleggen. Dat, op een moment dat de koersen na de val terug gestegen waren tot tegen hun oude niveaus.
Sukkels die hoog kopen van hen, maar ook sukkels die laag verkopen aan hen. En dus, een Lehman Brothers enz dejavu, dit keer de schuld stekende op het virus. Eigenlijk haha, want het is niet het virus dat de werkenden deed stoppen te werken, dat productie saboteerde - het was overheid.

Ik weet niet of ik besmet ben geweest / immuun ben geworden. Het interesseert me wel te weten. Doorgaans heb ik elk jaar (al decennia lang), zo net voor of tijdens de herfst een verkoudheid van een kleine werkweek, en 1 keer, intussen 3 of 4 jaar geleden, een compleet pleite (heel de tijd in bed) van een heel weekend (dus van vrijdagavond tot maandagmorgen). Nooit een dag niet kunnen werken. Die maandagmorgen voelde ik me nog rot maar tijdens het werk beterde het en tegen savonds was ik de oude weer.
De kul nu is dat zo een verkoudheid, en dat weekend allicht een griep, een gedwongen thuisblijven zal zijn.

Gisteren kregen we op 't werk, de dag voor vakantie, deze brief, in te vullen en terug te bezorgen na groot verlof (dat maandag begint voor 3 weken):

[quote]
VERKLARING OP EER VOOR WERKNEMERS / INTERIMS
Ondergetekende (voor- en achternaam werknemer / interim):
...
telefoonnummer: ...
e-mailadres: ...

bevestigt hierbij dat ik, als werknemer/interim van <BEDRIJF>:
- kennis heb genomen van de mogelijke COVID-19 symptomen;
- in kennis ben gesteld van de hygiënische maatregelen die moeten genomen worden;
- op de hoogte ben dat ik niet mag komen werken indien ikzelf:
- nu of in de voorbije 14 dagen symptomen heb gehad die een vermoeden van een besmetting van het COVID-19 virus;
OF
- een positieve COVID-19 test heb gehad tijdens deze periode;
OF
- tijdens de voorbije 14 dagen in nauw contact ben gekomen met een COVID-19 besmette persoon
OF
- tijdens de voorbije 14 dagen naar een 'hoog risico gebied' ben gereisd (code oranje of rood volgens Buitenlandse Zaken), zie lijst die uithangt aan de prikklok.

Opgemaakt te <PLAATS>, op ... (datum)./
Handtekening,
...

In een A4'tje erbij: "... hebben we beslist om na de vakantie het dragen van een mondmasker te verplichten voor een minimale periode van 2 weken. Ook zullen we in dezelfde periode het naleven van de 'social distancing' regel terug moeten invoeren..."

Er zijn hierin enkele tegenstrijdigheden: die "social distancing" is niet afgevoerd geweest.
Het was dat mondmasker OF 1.5 meter afstand houden. Die keuze was er.
Dit leest nu anders, er is geen "OF" meer bij, het leest als twee verplichtingen, met EN.
Het zal dan heel simpel zijn voor me: als dat mondmasker (eigenlijk is dat overal een foute woordkeuze, want de Staatsblad wet van 2 vrijdagen geleden leest opnieuw mond en neus-het is dus eerder een gelaatsmasker) verplicht is moet ik niet eens beginnen, want als brildrager zie ik niks meer na enige seconden ademen erdoorheen.

Wat me stoort aan dit te ondertekenen papier is dat het leest als een verantwoordelijkheidslegging. Als ik, zoals in quasi alle eerdere jaren, weer een kleine week een verkoudheid heb, zijn dat dezelfde symptomen.
De lijst mogelijke symptomen is een 1 of meer:
- hoesten
- moeilijk ademen
- grieperig gevoel
- beklemmend gevoel op borst
- koorts

Gewoon al hoesten betekent dan reeds finito. Een ordinaire verkoudheid is altijd hoesten (en ik ben mijn stem ook wat "kwijt").

Inzake proof of pudding, naar wat ik vernam zit de propaganda hier nu de VS aan het zwartmaken, de voorbije dagen iets van een 70000 besmettingen per dag, en de propagandamakers haasten zich om een schuld te leggen, met name bij de VS republikeinse kant die hun lockdowns zogezegd te vroeg hadden gedumpt.
Als cijfers richting herd besmetting evolueren, dan kan in de VS misschien een eerste herd immunity situatie worden bereikt en hier pas (veel) later. Waarna het virus in relatief korte tijd in de VS dada is en hier nog bezig. In geval, denk ik niet dat de kopstukken van de dwangstaat hier daar blij mee zullen zijn.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden