Discussie: De EV-concurrentie
Los bericht bekijken
Oud 20 juli 2020, 20:25   #3165
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.452
Standaard

de autopilot wat verder getest:


Mode ACC: 1 tikje naar beneden

rijdt zoals elke ACC, tenzij je moet de snelheid aanpassen met een wieltje
voorliggers doen hem remmen zoals het hoort, iets trager dan bij mercedes, maar werkt naar behoren
mij MB is het tikken omhoog en omlaag in snelheid sneller dan het wieltje... Het vertragen gaat sneller met de elektromotor Regenerative braking, de snelheid gaat sneller omhoog dankzij sterkere motor. Hij rijdt heel stuurvast mooi recht visualiseert de auto. Enige dat ik merk dat ik het dashboard niet kan lezen zonder bril terwijl bij MB lukt mij dat wel... ik moet dus een beetje raden bij het draaien aan het wieltje hoe snel ik rij
Zijn verbruik ondertussen bekeken zat op gemiddeld 141Wh/km wat met de mB steevast op 4.5-4.8L uitkwam is dus 3xzuiniger. In de veronderstelling dat zijns troom met gas gemaakt word, verbruikt de tesla dus minder...

Nu één probleem, ik weet niet hoe hij aan zijn snelheden komt maar die kloppen nogal dikwijls niet met de huidige realiteit. Bij MB heb ik bordjesherkenning en dan zie ik hoe snel ik mag rijden, hier krijg ik permanent verkeerde adviesen... Nog zotter, als je cruis control inschakelt, holt hij ineens naar 70km/h waar hij 50km/h mag omdat HeyTesla denkt dat hij 70mag rijden op zijn foute GPS databank...Maar goed, we gaan daar rekening mee leren houden zeker;.. Bij MB pakt hij de snelheid die je dan rijdt en niet sneller of trager...


Nu de Autopilot eens wat mee geexperimenteerd:

Het systeem werkt dus niet vanaf er geen lijnen staan, dus laat dat duidelijk zijn het schakelt vanzelf uit en hij remt op zijn RB...
Het systeem werkt ook keurig op de maximumsnelheid. De afwijking op de snelheidsmeter is aan 50km/u 1km... dat is dus duidelijk minder dan met de MB, daar heb ik 5km marge, ik kan daar permanent 10km/u te snel rijden, bij Tesla zou ik dat niet aanraden...

Het systeem houdt uw stuur stevig vast en stuurt idd zelf... tenzij dat hij vraagt om het stuur vast te houden, vanaf je dat ding loslaat begint hij na korte tijd te protesteren... En zegt in kleine onleesbare letters dat ik het stuur moet vasthouden...

Om in te halen is het idd een zacht gekookt eitje je drukt om de knipperlicht hé, en hij verandert na 3-5 seconden van strook... En ja je moet blijven pinken of anders stopt hij het maneuver... Ook weeral iets die ik blijkbaar altijd foutief doe, gewoon eens tikken bij MB op de flesche, en hj pinkt dan vijf keer en in die tijd heb ik het maneuver gedaan. Hier gaat dat trager... maar goed het gaat dus vanzelf... En ja het omgekeerde gaat ook vanzelf, dat moet ik toegeven is dus iets nieuws, nog nooit gedaan en gezien op een auto...

ondertussen eens genieten van de Belgian road design, en de Tesla die daar zo moet tussen de lijntjes moet rijden... Beeld u in hij slalomt dus gans de tijd in Belgie op die lijntjes die overal maar zo willekeurig getrokken zijn om tussenvakjes te maken waar mensen dan naar links of recht skunnen afslaan. Maar ok, het werkt keurig..

Maar ow, als er een lijntje ontbreekt mag je direct het stuur overnemen...

Nu de flaw: rij je 80 en zegt GPS zone 50vertraagt hij automatisch, het omgekeerde doet hij niet... wieltje draaien blijkbaar
WIl je overrulen, gewoon gas geven, maar nooit gaat hij vanzelf 1km te snel rijden op die autopilot, goed om geen boetes te krijgen dus... Tenzij als de snelheid verkeerd staat, en hij in de dorpskom er 300m over doed om te vertragen, of je bent flitsbaar gedurende een embarrassing lange tijdn, blijkbaar kennen ze da tniet in VS flikken die flitsen vanaf het bordje zoals in BE... Dus waaarom er geen verkeersbord herkenning is is mij een raadsel... dat zou toch met de camera's mogelijk moeten zijn ??? En hé dat doet MB relatief keurig... en hier niet dus...

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 juli 2020 om 20:27.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden