Los bericht bekijken
Oud 20 juli 2020, 23:47   #43
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ^_^ Bekijk bericht
Goede antwoorden.

Ik zie het ook zo.
Nou niet, antwoorden 1 en 2 is hetzelfde antwoord.
En 3 is niet waar, voor de kassa's staan 1.5 m strepen op de vloer geschilderd, waarom zou je dan nog eens winkelkarren moeten hebben? En zelfs zonder strepen en karren, als er een griepgolf is en daar mensen vroeger door dood gaan, dan zullen de overgeblevenen wel vanzelf afstand houden, uit schrik voor, jawel, Pietje De Dood.
De dwingerij doet net het omgekeerde: ze concentreert klanten. Je snapt toch dat als ze de klanten in de winkel limiteren, dat de klanten boven de limiet niet terug naar huis gaan gaan, en dat de file gewoon elders (buiten) staat ipv binnen? En daar is het zelfs lastiger om risico in te schatten, immers er kan wind zijn die uitgeademde/gehoeste druppeltjes een zwieper geeft, en wat stelt die Heilige 1.5 Meter dan nog voor? Niks. Het kan veiliger zijn om tegen iemand te leunen die in de richting staat waarnaar de wind blaast, dan op 10 meter te staan van iemand die in de richting staat vanwaar de wind komt.

De to the point essentie is dat die winkelkarren / korven dwang louter als ersatz rantsoeneringsmethode is bedoeld, een gemakkelijke manier om de door de Commies afgedwongen limiet te realiseren. Klaarblijkelijk vinden ze het extra risico op virusverspreiding wegens iedereen die ze moet aanraken, minder erg dan de limiet in de winkel te handhaven.

Alles samen: heel de winkelkarren/korven dwingerij speelt de virusverspreiding net in kaart - het nadeel van de estafette stokken is veel zwaarwegender dan het voordeel van een klantenlimiet in de winkel, die op zijn beurt teniet wordt gedaan doordat het het contact tussen klanten gewoon naar elders (buiten) verplaatst.
Vandaag nog eens gevraagd in een winkel waar ik dit jaar nog niet binnen ben geweest. Een vast personeelslid. De uitleg was die klantenlimiet gedwongen door overheid. Ik antwoordde erop dat het toch veiliger was zo weinig mogelijk aan te raken, en het personeelslid antwoordde dat ze de korven ontsmetten. Ik terug: dan heb je afhankelijkheid van hoe goed de ontsmetting is gedaan, bij niet aanraken heb je geen afhankelijkheid / derde. En ik zei ook dat naast dit eerste, de ontsmetting met alcohol gebeurt, dat heel snel verdampt, en goed mogelijk niet eens de tijd krijgt om eventuele virussen te doden. Ik illustreerde dat door te sproeien op mijn hand. Een paar seconden later was die al weer droog.
En toen wist het personeelslid geen antwoord meer.
Ik ben vandaag 4 winkels binnen geweest, in maar één heb ik kar of mand genomen. Dit is niet ernstig meer. Risico op besmetting moeten lopen louter en alleen maar omdat ze gemakkelijk zouden kunnen bijhouden hoeveel klanten er in de winkel zijn.
Ze moeten toch personeel bij de ingang plaatsen. Dat die de mensen gewoon tellen, + bij binnenkomen, - bij buitengaan. Opgelost. Dat zou zelfs automatisch kunnen. Bewegingsmelders worden alomgebruikt. En een lamp of zo sturen als de limiet is bereikt.
Maar ze willen jobkes voor de vrindjes creeren, automatisatie is foei.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden