Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ofwel kunt gij niet lezen, ofwel kan ik niet lezen, over die niet bestaande WETTELIJKE verplichting om een karretje te nemen om te mogen winkelen.
En ofwel kan ik niet begrijpen, of jij niet begrijpen: als een winkelier zegt dat je een rode hoed moet opzetten om in zijn zaak binnen te mogen, dan is dat zijn goed recht, dat is zijn vrijheid.
(en mocht ik winkelier zijn, en er komt ene zagen voor dat verplicht te nemen karretje, hij kwam er zelfs niet meer in met of zonder een karretje. Nog niet met tien karretjes.)
|
Jij kunt blijkbaar geen verbanden zien.
Er is een wettelijke verplichting, voor winkels, die hen een max aantal klanten binnen oplegt, op basis van hoeveel vierkante meter de winkel is.
De winkels hebben dus elk dat rantsoen klanten binnen, en zetten dat als aantal karren of manden. Als die weg zijn, aanzien ze dat als limiet bereikt, en weigeren ze verdere klanten toe te laten.
Het verplichten van klanten door winkels, is bijgevolg een doorgeving van het dwingen van winkels tot een max aantal klanten binnen.
De rode hoed in je sullige analogie, is dus wel degelijk door overheid, niet door winkels, verplicht.