Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2020, 21:17   #26
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Opvolgvraag; wat is fascisme? Of anders gezegd, waar past fascisme in het rijtje der collectivistische ideologiën? Voor mijn part is fascisme gewoon een variant van collectivisme. Want zodra je zuiver individualisme verlaat ben je een collectivist. Dat begint bij tribalisme. De geschiedkundige mist die altijd opgetrokken moet worden als het over het onderwerp gaat, noopt me tot de vraag. WAT is fascisme? Communisme is duidelijk. De staat is de zuivere eigenaar van het productie-apparaat, en dientengevolge van de vruchten van de arbeid van de bevolking. Je bent GEEN eigenaar van je eigen lichaam.

Het kan goed zijn dat het vl belang fascisten zijn. Maar dan liggen ze aan dezelfde kant van het bed dan pvda en spa/ps. Je kan van fascisme nooit een ideologie maken die het individu boven het collectief plaatst. Dus het vl belang zijn de perfecte "slachtoffers" die door het koekoeksjong uit de nest worden gewerkt. En de Vlaming z'n stem erop is derhalve verloren.
Dat kan mij geen bal schelen.

Wat mij wel verontrust is dat men in Vlaams Belang kringen ernstig denkt om enkelbanden te verplichten voor niet criminelen.

Dat is toch 100 kilometers voorbij contact tracing.

En ik dacht dat extreem-rechtst tegen contact tracing was?