Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev
Ik ken al een paar dode en enkele die aan de beademing hebben gelegen. 
|
Ah, maar een goed decennium geleden heeft mijn pa zaliger een zware longontsteking gehad, en ook aan beademing gelegen gedurende een kleine week, en nadien nog 14 dagen observatie. Ik ken ook mensen die aan kanker gestorven zijn op een leeftijd die "jong" lijkt. Onze verpleegster die een heel sportieve vrouw is, heeft 6 maanden chemio gehad. Ze heeft er een jaar over gedaan om er terug bovenop te komen.
Iedereen kent mensen die zwaar ziek zijn / geweest zijn, en die "te jong" sterven. Dat hoort bij het leven. Ja, er sterven mensen aan covid-19. Dat is geen nieuws he ! Zoals er mensen sterven aan kanker, aan auto ongelukken, en dergelijke meer.
Men gaat daarvoor geen ingrijpende maatregelen in de maatschappij nemen die het economische en sociale leven VOOR ONBEPERKTE TIJD platleggen. Ja, hier en daar vaardigt men een nieuwe norm uit, en hier en daar moet een industrieel wat meer zijn best doen om een "veiliger" product op de markt te brengen. Maar men destructureert de maatschappij daar niet voor. Men ontzegt geen generatie jongeren een paar jaar onderwijs. Men rukt geen gezinnen uit elkaar hiervoor op systematische wijze. En vooral, meestal doet men niks tot er serieuze aanwijzingen zijn dat wat men wil doen, een causaal gunstig effect heeft op wat men wil bereiken, maw, men voert meestal geen totaal arbitraire en hoogstwaarschijnlijk niet werkende dwangregels in, omdat er wat mensen sterven.
Het punt is dat het niet het gros van de bevolking is. Er zullen nog mensen overblijven na deze epidemie. Meer dan de helft zelfs

Meer dan 90% zelfs. Meer dan 95% zelfs. Waarschijnlijk meer dan 99% zelfs.