Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2020, 15:55   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.450
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geen kattenpis, zeker niet als het door die player gegarandeerd wordt.

Binnen twee jaar rijden er meer elektrische (hybride inbegrepen dan) rond dan gewone personenwagens.
Ik dacht eerst zo'n vijf jaar, maar 't zullen er flink minder zijn.

titel: Mercedes bevestigt rijbereik van “meer dan 700 kilometer” voor EQS
https://www.vroom.be/nl/nieuws/merce...utm_term=news6
Vroom vroom lol.

Tesla model S Long Range plus heeft ondertussen 402 miles of 647 km met de Amerikaanse EPA rijcyclus die gemiddeld ca. 12% geloofwaardiger is dan de WLTP.

Citaat:
https://insideevs.com/features/34323...0an%20estimate

Now, you can more easily compare EV range figures from various test cycles.
Articles about electric vehicles (EVs) are confusing with regard to range estimates. The confusion is because U.S. Environmental Protection Agency (EPA) estimates are considerable smaller than the original New European Driving Cycle (NEDC) estimates, and the because the legal European estimate is changing to Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure (WLTP), whose magnitude is between EPA and NEDC. All new-car registrations in Europe from September 2018 are required to use WLTP range estimates.

I have collected EPA and NEDC estimates for six BEVs and the average ratio NEDC/EPA is 1.428 with a standard deviation of 0.161. So, U.S. BEV/PHEV drivers can convert NEDC range estimate to approximate EPA range estimates by dividing the NEDC value by 1.43 with an 11% error.

I have collected EPA and WLTP range estimates for nine BEVs and the average ratio WLTP/EPA is 1.121 with a standard deviation of 0.092. So, U.S. BEV/PHEV drivers can convert WLTP range estimate to approximate EPA range estimates by dividing the WLTP value by 1.12 with an 8% error.

Of course, the EPA range estimate is, indeed, an estimate.
Dus heeft Tesla model S LR+ eigenlijk met omgerekende +720 km - die al rijdt en echt getest is - wslk nog altijd meer rijbereik dan een Mercedes EQS die pas in 2 jaar gaat komen, en waar ze gewoon nu al een getal op plakken.

Ik hoop voor Mercedes dat het hun gaat lukken tegen dan meer rijbereik te halen dan een pakweg 6 jaar oudere Tesla S 100 kWh versie.

De Audi e Tron en Jaguar I Pace hebben ook eens een WLTP getal rijbereik erop geplakt, tot ze ingevoerd werden in de USA en daar aan de EPA onderworpen werden. Men mag 1 keer raden.

Dat Tesla Model S Long Range in Europa nog altijd 610 km WLTP op hun website heeft zou eigenlijk aangepast mogen worden, toch zeker voor het 2020 model. Blijkbaar hecht Tesla daar geen waarde meer aan.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 juli 2020 om 16:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden