Los bericht bekijken
Oud 27 juli 2020, 06:55   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Man kreeg rake klappen van de politie, hij wilt dat de agent ontslagen wordt.

Man die rake klappen kreeg van politieman reageert: “Die agent moet ontslagen worden”

Franky Vlieghe, de 39-jarige Tieltenaar die zaterdag in Roeselare enkele rake klappen kreeg van een politieagent na een uit de hand gelopen discussie over het niet-dragen van een mondmasker, hoopt dat de betreffende agent ontslagen wordt.
De discussie liep zaterdagavond uit de hand op het skatepark aan de Traxsite in Roeselare. De 39-jarige Franky Vlieghe werd er op de vingers getikt door twee stadswachters omdat hij geen mondmasker droeg. “Ik kijk heel weinig tv en was niet op de hoogte van de nieuwe maatregelen”, aldus de Tieltenaar. “Op de bus draag ik mijn mondmasker altijd. Ik was zaterdag even aan het uitblazen na het skaten, een sport die voor mij als ADHD’er een echte uitlaatklep is. Je kan toch moeilijk na intensief gesport te hebben uitblazen met een mondmasker aan.”

Toen Vlieghe niet onmiddellijk een mondmasker wou aandoen, vroegen de stadswachters om politieversterking. De discussie tussen de skater en de agent liep volledig uit de hand. Vlieghe noemde de agent onder meer een nazi en weigerde zijn identiteitskaart te tonen, waarna hij enkele rake klappen kreeg van de agent. Een collega-agent kwam ter plaatse en Vlieghe werd met pepperspray in bedwang gehouden.

Wat vinden jullie?
Gebruikte de agent onaanvaardbaar geweld?
Handelde de agent correct?

Moest ik in de agent z'n plaats geweest zijn, en ik werd uitgemaakt voor Nazi (duidelijk te horen), dan denk ik dat ik ongeveer hetzelfde zou reageren.

Vragen die we ons mogen stellen:
  1. Waarom weigerde de man om een masker te dragen?
  2. Waarom weigerde de man z'n paspoort te tonen?
  3. Waarom vond de man het nodig om de politieagent een nazi te noemen?
  4. Waarom kon de politieagent zich niet bedwingen en wachtte hij de versterking niet af?
  5. Gebruikte de agent buitensporig geweld?
  6. Hoe gaat de politietop er op reageren?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden