Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter
Het strafste vind ik nog om de koning MEER macht te geven die idioot verknoeit toch alles en ze willen die meer macht geven goe zot.
|
Dat is mijn persoonlijke mening. Ook die punten bovenaan zijn mijn persoonlijke standpunten. België heeft nood aan een sterk staatshoofd die knopen kan doorhakken als het nodig is (bijvoorbeeld DHL-historie). Een voordeel van de koning is dat hij boven de partijpolitiek staat en het belang van alle Belgen kan behartigen, zonder dat het staatshoofd dan meedoet aan communautaire en partijpolitieke spelletjes, zoals dat nu het geval is met onze ministers en het geval zal zijn met een verkozen staatshoofd. Want die zal vooral aan zijn partij denken.
Overigens de handelsmissie naar China onder de leiding van onze kroonprins was een groot succes. Het bewijst dat prins Filip tot meer in staat is dan louter handjes schudden en ceremoniële activiteiten. Ook koning Boudewijn was zo iemand. Zie ook maar hoe geliefd hij was bij zijn overlijden (vele duizenden zijn een laatste groet gaan brengen). Geen enkele gewone politicus zal ooit zo'n aanhang hebben.