Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Tegen dan gaat de economische miserie echt zichtbaar worden. Als tegen dan het onderwijs ook op zijn gat ligt, maw, dan zijn er maar twee uitwegen he: een vaccin dat aangegrepen kan worden als excuus om er een einde aan te stellen, of direct vaststellen dat men in de stront zit.
Ik dacht dat men dat nu al zou zien, en men begon dat te zien, maar de stijgende cijfers geven weer munitie aan de paniekzaaiers die wat wind uit de zeilen hadden en beteuterd begonnen te zijn over het einde van hun gloriemoment.
Maar vroeg of laat gaat het zoveel zeer doen dat ik denk dat het onhoudbaar zal zijn.
Men kan niet eeuwig zo idioot blijven doen - hoop ik toch.
Het is een beetje zoals een Ponzi: de laatsten die onnozel doen, gaan het spel in hun bakkes zien ontploffen he.
|
Even los van "Ethiopie", wat is je vermoeden, wordt dit een 'gewone' zware crisis met veel werkloosheid en een matige daling van het welvaartsniveau of een echte collapse? De machthebbers (achter de 'virologen' en de politiek op de voorgrond) moeten toch doorhebben dat dit serieus fout kan gaan, of zien ze dat als oligarchen gewoon niet als 'fout'? Maar wat dan met allerlei economen, hoe staan die ertegenover? Mij valt op dat ook mensen als De Grauwe, Noels, Van de Cloot veel tweeten over corona maar net zij zouden toch de grotere gevaren moeten zien?