Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2020, 09:49   #79
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Veel 'zwartmensen' zijn ook racistisch tegenover 'witmensen'. Maar misschien hebben zij meer reden om dit te zijn tegenover de witmensen dan de witmensen tegenover de zwartmensen.
U bent een van de uitzonderingen op de klaagmuur van racisten die deze draad de indruk geeft te zijn, maar met deze uitspraak ben ik niet akkoord. Racisme is in de eerste plaats een attitude. Als je slachtoffer bent van mensenrechtenschendingen heb je des te meer reden juist die mensenrechten te verdedigen. Niet om ze zelf ook aan de kant te zetten.

Mijn ervaring is dat 'witten' (ik gruwel eigenlijk dan dat woordgebruik dat we verondersteld worden te hanteren) niet meer racistisch zijn dan anderen. Ik zou zelfs zeggen dat ze er heden ten dage meer aandacht aan besteden dan vele anderen (en dat mag ook wel gezien de geschiedenis waar die 'witten' in een positie van macht verkeerden) die meer dan eens hun eigen racisme niet eens weten te herkennen.

En dat geldt ook voor het individu die de uitspraak deed die deze draad leven gaf.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 augustus 2020 om 09:57.
Bach is offline   Met citaat antwoorden