Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2020, 11:51   #49
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Francofonie......sommigen van hen waren mijn voorouders. Uw eigen kinderen zijn kinderen van de grote francofonie. Sommige van uw voorouders waarschijnlijk ook (Ik dacht dat ge van Zuid-Limburg, in de nabijheid van de taalgrens afkomstig zijt).
Nog niet zo lang geleden was de taalgrens geen constant lijn, maar een zeer bewegelijk iets.
En dat word door veel flaminganten vergeten.
Ook word vergeten dat veel beter begoeden in Vlaanderen zelfs vandaag nog Franstalig zijn.

Nog erg is dat veel groot-nederland aanhangers vergeten dat de gouwen, Limburg, Brabant en Vlaanderen meer oorlogen hebben gevoerd tegen Holland, dan tegen Luik, Namen, Luxemburg en Mons samen.
Maar al te vaak word vergeten dat Holland tijdens WWI de Vlamingen in kampen opsloot, en Vlaamse soldaten als gevangenen behandelde, terwijl het Duitse soldaten vrije doorgang verleende en zelfs de gevluchte Duitse keizer onderdak en politiek asiel verleende.

Ik denk dat veel Vlaamse IJzersoldaten zich nu doodschamen voor het gedrag en gedachte goed van de groot-nederland aanhangers.

Zij wilde een zelfstandig Vlaanderen, maar vochten en stierven voor het behoud en de vrijheid van België en het Belgische volk.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden