Ik maak mijn woorden hier niet meer aan vuil, ik citeer wel vanop die andere site met die discussie:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Extreem Rechtse Communist wrote: Enerzijds om het chauvinisme te bevorderen (en nee er word geen zwarte schaap politiek gehanteerd zoals Hitler deed) want door het chauvinisme te bevorderen krijg je mensen aan het werk en gaan ze het niet erg meer vinden om hun loon aftestaan aan anderen..
Anderzijds omdat niet iedereen moet kunnen profiteren van onze welvaart, alleen mensen die Vlaming zijn en voor het systeem werken zullen hiervan kunnen mee profiteren..
Mvg Lander
|
Spetsnaz wrote: Wat heeft chauvinisme met werken te maken?
En waarom vindt u dat de welvaart enkel voor Vlamingen moet zijn ?
|
Extreem Rechtse Communist wrote: chauvinisme, samenhorigheid, vaderlandsliefde dit allemaal kan ervoor zorgen dat de mensen harder gaan werken: werken voor hun land en voor hun medeburgers maar ook voor hun eigen welvaart.. en als jij weet dat je buurman voor jou werkt en jij voor hem komt er meer respect van beide kanten! maar als er iemand is van vreemde afkomst die komt naast je wonen met jou geld waar hij zelf niet voor heeft gewerkt, ..
|
|
Spetsnaz wrote: Ja, kapitalisten bijvoorbeeld, zij werken niet voor hun geld.
Waarom maak jij een onderscheid tussen een Vlaming en een niet-Vlaming ?
Profiteur zijn is geen gevolg van een huidskleur.
|
Citaat:
Extreem Rechtse Communist: (jullie zijn precies islamieten, zij gebruiken geweld tegen alles waar zij niet voor staan of wat hen niet zint)
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Spetsnaz wrote: Iemand die niet de gelijkwaardigheid erkent tussen de mensen en gewoon bepaalde talen wil verbieden : kortom iemand die de vrijheid en gelijkheid wil beperken ten koste van een bepaalde bevolkingsgroep, nee, daar wil ik niets mee te maken hebben.
|
Extreem Rechtse Communist wrote: ik bedoelde dat men met de übermensch gedachte het chauvinisme kon bevorderen en dit moet niet ten koste van de vrijheid van andere mensen..
|
Spetsnaz wrote: Maar dat eerste is gewoon onzin. Bewijs eens dat chauvnisme de mensen harder doet werken. Waar haalt u toch dergelijke onzin vandaan ? De chauvinistische Fransen staan toch niet bekend als harde werkers he
En hoe kan de übermensch gedachte nu NIET ten koste gaan van anderen ? Een übermensch impliceert altijd ook een untermensch he.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Extreem Rechtse Communist wrote: bovenmens of beter mens, maar ik wil niet dat de Vlaming zich BETER voelt maar dat hij zich gepriviligeerd voelt dat hij Vlaming is.. (dat is beter niet?)
dat chauvinisme was gewoon een ingeving: ik dacht als ik me goed voel en ik weet dat het goed is dat ik vlaming ben, en ik werk hard maar ik krijg er ook wat van terug en ik kan andere vlamingen ermee helpen.. dat leek me stimulerend..
|
Spetsnaz wrote: Why the fuck zou ik hard gaan werken als ik 'trots' ben om 'Vlaming' te zijn. Dat is nu echt het minst van mijn zorgen se . Mijn loonbriefje daarentegen..
|
Extreem Rechtse Communist wrote: maar ik ben trots en blij dat ik Vlaming ben
|
En dan heb ik nog niets gezegd over het feit dat je zogezegd 80% van het Blokprogramma steunt terwijl dit net een partij is die zwaar tegen communisme is maar net meer voor de ondernemers.