Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2020, 09:06   #111
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Omdat dit het aantal doden zijn, je kunt dan inderdaad niet onder 0 gaan tenzij bij een zombie uitbraak.

Dit zijn de effectieve sterftecijfers, in vergelijking met 2018-2019 was er de eerste maanden van het jaar een grote ondersterfte, na de Covid piek is er terug ondersterfte en eind juli was er zelfs een groot verschil omdat we geen piek gehad hebben door de warmte.

Het ziet er naar uit dat we op het einde van het jaar gewone cijfers gaan krijgen. 111.000 doden zou een normaal aantal moeten zijn voor een griepjaar en waarschijnlijk gaan we die niet eens halen, eerder 110.000.

Mensen gaan nu eenmaal dood, elk jaar, elke dag. Ik begrijp dat ze in paniek geraakt zijn maar als de cijfers tonen wat ze tonen mag de gekte wel eens stoppen.

https://statbel.fgov.be/nl/visuals/mortaliteit
Die piek eind juli vorig jaar was van de hittegolf denk ik. Als we binnenkort op de oranje grafiek ook weer een piek zien gaat iedereen weer covid brullen maar er zijn ook mensen gestorven aan de hittegolf van afgelopen week.

Ik las zelfs een reactie van een vrouw die woedend was omdat haar vader als Coronadode werd getelt na een hartstilstand door de hitte. Hij had negatief getest op corona maar werd toch meegeteld.

Resultaat: Aantal besmettingen daalt, aantal overlijdens stijgt.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden