Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad
De big bang theorie gaat volgens mij maar over een klein deeltje van het oneindige multiversum. Ik baseer mij daarvoor op geen enkele wetenschappelijke bevinding. Ik heb gewoon nooit kunnen geloven dat vanuit het niets met een bigbang ons universum is ontstaan. Het multiversum is oneindig in ruimte en tijd en weet ik in wat nog allemaal. De mensheid zal nooit in staat zijn de volledige werkelijkheid te achterhalen. Maar het is wel interessant te zien hoe de mensheid die almaar verder onderzoekt en manipuleert.
|
Die big bang theorie lijkt een beetje op een flat earth theorie toen we niet beter wisten. Je meent te observeren dat de aarde vrij plat is als je in de verte kijkt. Waarom zou je denken dat ze rond is en in de ruimte zweeft? plat en het centrum van alles lijkt de evidentie zelf. Je denkt te observeren dat alles te herleiden is tot een grote ontploffing. Hoe primitief zou zo'n gedachte wel niet kunnen overkomen in de toekomst? Eigenlijk komt ze mij nu reeds primitief over. Zo beperkt tot materie en tijd.