Discussie: Belastingstelsel
Los bericht bekijken
Oud 17 februari 2005, 08:21   #29
Marco
Parlementslid

Marco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Onzin,wie pakt er eindelijk van wie?De Walen pakken van de Vlamingen.
Zolang dat gebeurt,vergeet dan maar uw belastingshervorming.
Indien Vlaanderen en Wallonië onafhankelijk worden kan dat alleen maar voordelig zijn voor beiden. Wallonië zal zijn verantwoordelijkheid moeten nemen wat op termijn alleen maar voordelig voor hen kan zijn.Bovendien kunnen ze net zoals vroeger Ierland ,beroep doen op Europa.
Daar kan jij als liberaal toch niet tegen zijn.
U begrijpt mij niet zo goed denk ik. De oplossing voor het Waals problem is de opname van verantwoordelijkheid en de steun in functie van de nood te bepalen. Het afstoten van een onrendabele groep is altijd een oplossing maar steeds ten koste van die groep. Na het dumpen van de Walen zijn mogelijks de Limburgers het zwakke broertje. Gaan wie dan ook dumpen? Of gaan we die er bovenop helpen? Ik kies voor het laatste. Het VB wil die transfers niet aan het Vlaamse volk terug geven, ze wil ze gebruiken om de staat meer in Vlaanderen te kunnen uitbreiden.

Het is een kleine nuance maar een zeer belangrijke. Is uw oplossing het afstoten van het probleem of is uw oplossing het oplossen van het probleem? Verkoop je het bedrijf of maak je het bedrijf rendabel? Afstoten is populair en gemakkelijk maar ook asociaal. Ik ben voor oplossen. Ik ben dan ook voor Vlaanderen maar niet tegen de Walen. Ook nog zo 'n nuance. Begrijp je wat ik wil zeggen?

Als het natuurlijk altijd NON blijft dan rest er geen andere keuze. Maar dat is niet onze Vlaamse keuze, dat is de Waalse keuze.