Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
ik weet niet of BDW niet besefte dat hij niets kon gaan doen in een paars-geel-oranje verhaal. maw, ik denk dat hij het expres heeft laten ontploffen.
ik heb het al geschreven hier dacht ik, maar voor de N-VA is het ofwel een regering met centrum-rechts (zweedse regering waar ze uitgestapt zijn om idiote redenen) ofwel een regering met centrum-links, maw met PS, maar dan moet er communautair heel wat op tafel liggen.
Maar een regering met zowel PS als MR, dan heb je een linkse regering zonder communautaire verwezenlijkingen. Dat tegelijkertijd met een Vlaamse regering die aan het zwalpen is, neen dat kan hij niet goedpraten.
|
Het valt toch moeilijk te ontkennen dat het institutioneel pakket maatregelen waar hij reeds impliciet akkoord over had met de PS ronduit gigantisch was ?
Had er een politicoloog 6 maanden geleden durven voorspellen dat er een splitsing v/d gezondheidszorg zou op tafel liggen, een splitsing van justitie, dan had de hele pers die man belachelijk gemaakt.
En toch lag dat op tafel...
En toch voelde de Grote Leider de noodzaak om de boel te kelderen door een onmogelijke eis aan Lachaert te stellen.
Oerdom...