Los bericht bekijken
Oud 27 augustus 2020, 00:28   #41
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
-> Dat is het probleem als je anderen moet "geloven" en niet zelf tot conclusies kan komen op basis van redeneringen. Welke pastoor heeft gelijk ?
Er is de confrontatie van twee dingen:
1) er is een echt virus en een echte ziekte en een echte epidemie waar een zeker aantal mensen zwaar ziek van wordt en sterft, en een (veel en veel groter) aantal mensen weinig last van heeft. Het ware beter dat dat er niet was, maar het is er nu eenmaal.
2) hoe gaan we om met die werkelijkheid ? Wat doen we en wat doen we niet, en welke gevolgen heeft dat ; wat doen we in vergelijkbare situaties normaal gezien ?
Als men geen oplossing heeft, moet men ze ook niet opdringen.
De normale manier om problemen aan te pakken, is mensen *in de mogelijkheid te stellen om hun eigen problemen op te lossen*. Hier ontneemt men mensen de mogelijkheid om hun problemen op te lossen.
Ik apprecieer die weergave want ze klinkt simpelweg correct:
Het verkozen leiderschap en hun aangeduide uitvoerders schieten zwaar tekort. Maar dat feit zou men al lang moeten onderkennen.
Een reden temeer om niet voor iemand te gaan stemmen bij een verkiezing: "ze" bewijzen toch dag na dag, de job niet aan te kunnen.

Een Spijtig Feit maar realiteit wint het bij mij over empathie voor verliezers.
Het volgend stilhoudertje voor de Vlondereir is dan onafhankelijkheid? Hahaha!!!
En de burgers, de kiekens, zijn er vet mee.

Zoals Freddie zegt: