Los bericht bekijken
Oud 17 februari 2005, 16:58   #9
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Dat laatste is geen oplossing voor het afvalprobleem, het is enkel een afschuiven van het probleem op de volgende generaties. Een zeer gemakzuchtige oplossing, zo'n ondergrondse nucleaire vuilnisbelt, zo van: als we het onder de grond stoppen zien we het niet meer en als we er niet meer over lullen, is iedereen het straks vergeten. Totdat (bij wijze van spreken) straks ineens de grond licht laat geven.
?? Ik zou niet weten waarom dat geen oplossing is voor het afvalprobleem. Meer nog: ik zou het zelfs een duurzame oplossing voor het afvalprobleem durven noemen.

Waarom u dat een "afschuiven op de volgende generaties" noemt, versta ik niet goed. Moeten de volgende generaties misschien in holen onder de grond gaan wonen of zo ? Wat bedoelt u daarmee juist?

Dat de oplossing niet "gemakzuchtig" is, bewijst het al tientallen jaren durende onderzoek naar én de verschillende bio-geochemische processen die optreden bij begraving in de ondergrond én de daarmee gepaard gaande zoektocht naar een geschikte geologische site.