Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
?? Ik zou niet weten waarom dat geen oplossing is voor het afvalprobleem. Meer nog: ik zou het zelfs een duurzame oplossing voor het afvalprobleem durven noemen.
Waarom u dat een "afschuiven op de volgende generaties" noemt, versta ik niet goed. Moeten de volgende generaties misschien in holen onder de grond gaan wonen of zo  ? Wat bedoelt u daarmee juist?
Dat de oplossing niet "gemakzuchtig" is, bewijst het al tientallen jaren durende onderzoek naar én de verschillende bio-geochemische processen die optreden bij begraving in de ondergrond én de daarmee gepaard gaande zoektocht naar een geschikte geologische site.
|
Nee, daar is niets duurzaams aan. Er ontstaat nl. toch schade aan het milieu, doordat het afval niet afgebroken kan worden of het in ieder geval zeer lang duurt voordat het afgebroken is (bij radioactieve straling kan het duizenden jaren duren). Afval onder de grond stoppen betekent niet dat het verdwenen is. De volgende generaties blijven met dat gevaarlijke, onnatuurlijke afval in de bodem zitten.
De enige echte oplossing zou de verwerking van het radioactief afval kunnen zijn, maar dat is niet mogelijk.