Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere
Vluchten voor oorlog doe je naar het land waar je de beste toekomst verwacht!
Eerstvolgende veilige landen zijn vaak al echt vol.
Veiligheid is niet het enige dat telt ! met 8 man leven op 20 vierkante meter kan enorm veilig zijn, maar toch verschrikkelijk! Straatarme landen kunnen ook veilig zijn,
Volgens u kunnen er nooit oorlogsvluchtelingen bestaan in Europa, er zit immers altijd wel een veilig land tussen europa in het land van de vluchteling in . Leuke redeneringstruck.
Het beeld dat velen oproepen is dat er dagelijks duizenden Islamieten aan de poort van België staan, want daar gaat het kennelijk steeds om. Geen woord hoor ik over het grootste deel van de immigranten. Dat zijn namelijk niet eens moslims !
|
Ik heb zelf in oorloggebieden verbleven.
Ik heb tussen de oorlogsvluchtelingen gezeten.
Wat vooral opvalt, is dat de meeste oorlogsvluchtelingen gezinnen met kinderen zijn.
Dat die in de eerste plaats een veilige plek voor hun kinderen en ouderlingen zoeken.
Eens ze op zo'n plek zijn stopt hun vlucht, want elke km die ze afleggen tijdens hun vlucht, is een km die ze opnieuw moeten afleggen eens de rust in hun woongebied is teruggekeerd.
Want wat oorlogsvluchtelingen in de eerste plaats willen, is terug naar hun huis, hun veld en hun vertrouwde omgeving gaan.
Zelfs toen er hier in Europa oorlogen woede, zijn er nooit massaal vluchtelingen naar het VK en de VS geweest.
Veel vluchtelingen stopte zelfs hun vlucht eens ze door de vijandelijke soldaten werden ingehaald. Ze draaide om en gingen terug naar huis, want het gevaar was geweken.
En wat nu in het Midden-Oosten plaats heeft, kan je amper een oorlog noemen, het zijn af en toe wat schermutselingen.
Oorlog en echt wapengeweld kennen ze vooral in centraal Afrika,
Atmosphere, vertel ons eens, waarom jou oorlogsvluchtelingen de tocht naar Europa maken, terwijl de tocht naar Rusland, India en China veel makkelijker en veiliger is?