Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
En een gastheer met gezond verstand houd rekening met de geaardheid van zijn gasten om het hun naar hun zin te maken.
|
Zeer juist, maar dat is dan een gunst. De gast heeft het recht niet dat te verlangen, laat staan te eisen. Overigens, als ik ergens in Wallonië met mensen omga, dan betekent naar mijn zin maken enkel beleefd behandeld worden, diensten die kwalitatief in orde zijn,... je zegt het maar. Daar is absoluut niet voor nodig dat ik ook in het Nederlands aangesproken word. Gebeurt dat toch, dan is dat mooi meegenomen, een toegift, een gunst. Dat plezier vervalt volledig als je er naartoe stapt met de mentaliteit dat je daar legitiem aanspraak op zou kunnen maken. De eentaligheid van een gebied onaangeroerd laten is het A van het ABC van wederzijds respekt.
|