Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Zowat alle peilingen slagen op een staal van +/- 2000 mensen. Statistisch kan dat, als de groep die men peilt echt via degelijke methodiek is samengesteld.
Voorzichtig zijn met internet peilingen...
De beste en meest kwalitatieve peilingen zijn face to face, directe bevraging. Maar dat is duur...
Daarom proberen de grote peilingbureau's om hun klanten te overtuigen dat zij ook in staat zijn om een representatieve groep samen te stellen om online te peilen.
Ik ben zelf een non-believer. Opoe en Omoe kun je zo niet bereiken terwijl die mensen ook wel stemrecht hebben, ook een deel van het saucissenvolk is online totaal niet actief tenzij wat gezever op hun smartphone en je krijgt een over representering van de seriële zeiklijsters. O.a het soort dat denkt dat dagelijks zure zeik posten op de 'lezersreacties' rubriek van kranten een vorm van politieke communicatie is.
|
Dank U voor de toelichting
Het problem wat ik met zoiets heb is als 2000 mensen dit en dat zeggen komen de vendeliers hier en verkonden dat als de realiteit en wat de vlaming wil, omdat het goed in hun fantasiewereld past van splitsingen , onafhanklijkheid en alle buitenlanders deporteren
ook nu doen ze weer zo als of deze peiling te 100% dat vertegenwoordigt wat de vlaming wil (sic)
we weten niet ens we gevraagt is en hoppa is het alweer en reden voor de vlaamse onafhanklijkheid bij sommigen
ook dat nu bijna en regiering is verplaats hun gezever naar 2024
zo kan men zich altijd bezig houden
is het niet voor nu is het voor morgen of 2048 , 2096 , 3008
ze zijn echt waanhopig , ik begrijp het niet
ze hebben geen enkel voordeel van , maar goed
dat ze zeveren zoveel ze willen hier, het verandert toch niks an de situatie