Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
Het 'bijscholen' is eerder aan de orde bij jou, mijn beste
Hoeveel keren nog...
Het gaat niet over de andere verdiensten of capaciteiten ...het gaat enkel over wat ie denkt te zeggen over ufo's
Als hij daar niks van kan hard maken mag ie nog alle diploma's van de wereld houden dat verandert niks aan de zaak.
(als hij dat al doet hé...bij mijn weten heeft ie zijn mening al bijgesteld )
Dus vertel me/ons nu eindelijk eens hoe de man er toe komt zonder terug te vallen op een drogreden autoriteit
|
U denkt toch niet dat ik uw werk ga doen omdat u het vertikt zelf de handen uit de mouwen te steken. Indien u wilt weten wat Jacques Vallée zoal verricht heeft en welk onderzoek hij gedaan heeft m.b.t. ufo’s, dan raad ik u aan een paar boeken van hem te lezen. Dit kan u alleen maar informatieve voordelen bijbrengen en het kan u in de toekomst zeker verhinderen om irrelevante en onnodige vragen te stellen over J. Vallée.
Status Questiones m.b.t. ufo’s.
Voor mensen zoals Vallée en andere wetenschappers die het ufo-fenomeen langdurig bestudeerden, zijn er al lang geen discussies over de vraag of ufo’s al dan niet bestaan. Dat zijn futiele discussies
(1) voor hen geworden en zulke vragen zijn volledig achterhaald. Het bestaan van ufo’s is voor hen gewoon een feit. Het is een realiteit.
Deze ufo’s hebben dan ook welomschreven kenmerken. Hieronder enkele van hun eigenschappen:
1)Het zijn materiële, dus fysieke voorwerpen.
2)Ze bewegen zich voort in het luchtruim. Ze kunnen dus ’vliegen’. Het zijn met andere woorden ‘vliegende tuigen’.
3)Wanneer men de opportuniteit heeft gehad om ze te zien vliegen in de lucht, dan kan men observeren dat ze maneuvers uitvoeren en versnellingen genereren waartoe onze toestellen nog niet in de verste verte in staat zijn.
4)Dat het materiële voorwerpen zijn, blijkt uit het feit dat ze soms landen en materiële sporen nalaten op de plek waar ze geland zijn. Sporen die men verifiëren en onderzoeken kan , en eventueel fotograferen. Dikwijls merkt men op dat de grassoorten van de plek waarop ze even geland zijn, blootgesteld zijn geworden aan een plotse geweldige hitte.
5)Niet altijd maar toch regelmatig blijkt dat toevallige getuigen , die op vrij korte afstand komen van deze ufo’s, onwel worden, of soms brandwonden oplopen, duizelig worden, en dergelijke. Deze onhebbelijkheden blijven dikwijls een tijdje bestaan om dan langzaam weg te trekken. Uitzonderlijk blijven de lichamelijke ‘verwondingen’ zeer lang bestaan.
6)Zelden gedragen ufo’s zich opzettelijk gewelddadig of agressief.
Dus het probleem is al lang niet meer de vraag of ufo’s al dan niet bestaan. Het enigma echter blijft wél bestaan. En dit enigma vraagt om uitleg op vragen als :
°wat zijn ze,
°wie zijn ze,
°vanwaar komen ze (zijn ze aards of buitenaards?), en
°wat komen ze hier doen (of waarom manifesteren ze zich). Immers ufo-manifestaties (ook landingen) worden gerapporteerd in vele landen en in alle continenten.
Welnu, mensen zoals Vallée en andere wetenschappers (en ook de militairen natuurlijk...) proberen hierop een zinnig antwoord te krijgen.