Los bericht bekijken
Oud 17 februari 2005, 21:15   #22
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer
Een mens is niet uit zichzelf ethisch, cf. de kiezers van het Vlaams Belang.
Der Wanderer weet blijkbaar welke ethische waarden er door 1 miljoen mensen gebruikt worden. En dan maar pleiten om hen zijn ethische waarden op te dringen natuurlijk. De aap komt alvast uit de mouw. Het gaat niet over een betere maatschappij, neen, het gaat om het aanpakken van de VB-kiezer.

Citaat:
Ethiek betekent openstelling ten opzichte van en communicatie en samenleven met de Ander als Ander.
Helemaal niet. Ethiek houdt zich - bondig gezegd - bezig met de tegenstellingen tussen goed en slecht.

Citaat:
Is dat een absolute waarheid? Nee, maar dat is niets. Elke redenering heeft zijn axioma's. Mijn axioma is niet de democratie in haar huidige vorm.
De huidige vorm is zelfs geen democratie. En jij wilt blijkbaar nog een hele stap verder richting dictatuur nemen.

Citaat:
Ik moet die ook niet weerleggen, want ik verwerp de oppositie democratie-dictatuur. Voor mij bestaat dat probleem niet want ik ga uit van een ander denkparadigma.
Nochthans bestaat er zoiets als democratie, dictatuur, en de tegenstellingen ertussen. Ook wanneer je je kop in het zand steekt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline