Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato
Het gaat de liberalen om de postjes.
Vivaldi kan ook zonder CD&V
citaat DS
De Franstalige liberalen hebben bij de vorming van een Vlaamse regering gevraagd aan N-VA-voorzitter Bart De Wever om Open VLD niet in de coalitie op te nemen. Dat stelde De Wever in 'De Zevende Dag' op Eén. 'Dat zijn dan die zusterbanden.'
‘Nu men dat spel van die zusterpartijen speelt, moet mij toch iets van het hart', verklaarde Bart De Wever in een gesprek over de federale regeringsvorming. 'Vorige zomer is de MR mij komen vragen de VLD aan de deur te zetten. Die onverbrekelijke zusterband aan de deur te zetten en hen niet mee te nemen in de Vlaamse regering, in de hoop dan met de PS makkelijker een akkoord te kunnen maken en uit wraak omdat Open VLD MR had laten vallen in Brussel, dat zijn dan die zusterbanden. Als ik zie hoe makkelijk CD&V de CDH nu moet laten vallen, dan vraag ik mij af: waar is die Belgische logica dan naartoe? Dat is toch allemaal quatsch.'
https://www.standaard.be/cnt/dmf2020...urce=standaard
|
Ja, dat gezegd, ik vind dat wat eigenaardig dat een Franstalige partij de formateur van de Vlaamse regering zou vragen van deze of gene partij al dan niet mee op te nemen. Is dat niet een beetje zoals Russia gate dan ? Inmenging van een buiten-regionale mogendheid in interne politiek ?
Kunt gij U indenken dat Rutte eens belt naar Lachaert om te zeggen "neem gene er niet bij a.u.b. want op Europees vlak gaat ons dat minder goed uitkomen ?"