Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Waarmee je eigenlijk zegt dat ethiek door iedereen op een andere manier kan beleefd worden, en het dus dictatoriaal is om één welbepaalde interpretatie ervan op te dringen.
|
Je dringt altijd iets op als je het over politiek hebt. Ook de illusie van "individuele vrijheid" of "democratie" of erger nog: "volk" wordt opgedrongen.
Citaat:
Ah, en omdat jij vrijheid op een wel heel onorthodoxe manier interpreteert, bestaan democratie en dictatuur plots niet meer?
|
Je kunt daar natuurlijk formele definities van geven, maar ik bedoel dat ik daar geen WEZENLIJK onderscheid in zie. Een democratie is voor mij uiteindelijk wat zich aldus profileert en daarvoor argumenten bedenkt, met als doel een arbitrair onderscheid aan te brengen met de zogenaamde dictatuur.
Citaat:
Handig toch. Iedereen mopet uw interpretatie van ethiek maar accepteren en toepassen, en dit kan niet dictatoriaal genoemd worden want een dictatuur bestaat volgens u blijkbaar niet.
|
Dat gebeurt nu ook, maar men noemt het anders.
PS: Mijn ethiek laat ruimte voor het Andere als dusdanig, dat vind ik in geen enkele andere "goed-en-kwaad-ethiek" terug.
Citaat:
Veel gegoochel met woordjes, maar het eindresultaat van uw maatschappijbeeld blijft hetzelfde.
|
Het eindresultaat ken ik niet, want zulks blijkt pas uit de concretisering.