Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
micele jongen, de groene gebruiken een FAKE strategie om een FAKE probleem aan te pakken... De fake strategie is dat ze onder de mom van de Euro4 diesel, die ondertussen al zogoed als niet meer rondbolt in Belgie, het milieue aanpakken en in hetzelfde bad verbieden ze ALLE VORMEN van autofiscaliteit
|
paule jongen dat is niet alleen in België maar in heel de beschaafde wereld waar vooral de diesel aangepakt wordt. Alles behalve fake hé.
Je begint de kuren van Trump te krijgen fake fake en mom mom roepen zonder enig argument. Dat kan elke flapuit.
Hierzie wat grafiekjes van uw fake-mom diesel, en hetzelfde voor de benzines::

NOx-emissies voor personenwagens volgens de limieten van de euronorm vs. reëel verkeer (CADC) voor diesel (links) en benzine (rechts) (Hausberger, 2010; Franco et al., 2014) [* Euro 6 op basis van PEMS-metingen]
Door voor dieselwagens gebruik te maken van de homologatiewaarden voor NOx, krijg je dus een fout beeld. Een recente dieselwagen zal immers niet minder NOx uitstoten dan een oude dieselwagen. Daarom nemen we nu in de ecoscore voor dieselwagens met Euro 0-5 de normuitstoot van een Euro 2 diesel ( = 0,63 g NOx/km). In bovenstaande figuur links zien we immers dat de gemeten NOx-emissies van diesel ongeveer gelijk blijven. Deze wijziging is sinds begin oktober 2012 geïmplementeerd op de website. Het gevolg is dat sindsdien de Ecoscore voor dieselwagens significant lager ligt dan voorheen: van enkele punten voor Euro 3-diesels tot soms meer dan 10 punten voor Euro 5-diesels.
https://ecoscore.be/nl/info/ecoscore/nox