Los bericht bekijken
Oud 11 september 2020, 04:49   #174
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens Van Ranst is de oorzaak dat er omzeggens niemand meer dient te worden opgeomen in het ziekenhuis door het feit dat nu alle besmetten jonge mensen zijn ??

Ik begrijp dat niet goed ? Dus nu leven oude en jonge mensen volledig gescheiden ?
Ja, grotendeels. Jongeren leven zelfs grotendeels gescheiden van hun ouders. Ga je in je 18 - 35 vaak bij je ouders of ben je vaker bij leeftijdsgenoten ? Er zijn wel contacten, maar die zijn gewoon veel zeldzamer, en nu let men waarschijnlijk wel een beetje op.

Citaat:
Ik zie oudere mensen nochtans ook nog op de bus zitten of op een terras of in de warenhuizen rondlopen net als er 4 maanden geleden daar ook jongere mensen rondliepen ?
Kijk, besmettingen gebeuren voornamelijk in familiale kring, in vriendenkring, en op het werk. Maw, daar waar je uiteindelijk normaal contact hebt. Op de bus zal er tegenwoordig maar weinig overdracht zijn, vooral met die maskers. Op straat helemaal niet. In winkels nu men maskers draagt ook zo goed als niet.

Waarschijnlijk is de grootste bron "samen eten".

Citaat:
En die twintigers gaan nu totaal niet meer binnen bij hun ouders ? Of ook niet meer bij een oudere neef of nicht ?
Zelden he. Ik zeg niet dat die daar niet bij gaan, maar wat, misschien 1 keer om de 14 dagen of zo ? De echte besmettelijkheidsperiode is iets van een 10tal dagen als je symptomen hebt: 2 dagen ervoor, en 8 dagen erna. En misschien zelfs minder. Maar als je symptomen hebt, ga je toch geen oudere mensen opzoeken he.

Ik zie mijn oudste zoon zo een keer om de maand of zo, meestal als ik eens iets moet knutselen voor hem, of als hij iets administratief moet doen. Die zou 3 keer ziek kunnen geweest zijn ondertussen.

Citaat:
Mij vrienden hebben kinderen van 30/35 jaar maar zijn zelf toch allemaal 60+ ....Ik heb geen weet dat die hun zonen en dochters daar niet meer binnen mogen ??
't is niet dat die daar niet binnen mogen he. Dat zou het geval zijn door zotte regelneven. Maar kijk, die zijn ook niet gek: als die ziek zouden zijn, dan gaan die toch zelf niet naar hun ouders gaan he. Het enige risico dat er dus is, is dat die in dat kleine pre-symptomatische venster vallen, toevallig als ze hun ouders eens bezoeken. Dat zal wel voorvallen, maar niet zo vaak. Vandaar dat er geen massa's ouderen besmet zullen worden.

In feite is dat het ideale schema, dat men met alle mogelijke middelen heeft willen tegenhouden en nog altijd wil tegenhouden: dat de jongeren elkaar besmetten, en dat er een kleine lek is naar ouderen toe. Hoe harder jongeren elkaar besmetten, hoe rapper dat voorbij is, en hoe minder er door die kleine lek ouderen hebben besmet.

OVERAL ter wereld waar veel slachtoffers zijn gevallen, waren het in gegroepeerde ouderentehuizen en dergelijke. Eens het daar binnen zit, valt er niet veel meer aan te doen, natuurlijk. Maar de individuele oudere die een beetje oplet, met jongeren die ook een beetje opletten ten aanzien van die ouderen, die zal in principe "zonder kleerscheuren erdoor geraken", TENMINSTE ALS MEN HET LAAT WOEKEREN zodat het niet te lang duurt.

Als je namelijk dat risico gedurende een jaar moet pakken dat een jongere U kan besmetten, dan zal het vroeg of laat wel prijs zijn he. Als dat 2 maanden duurt, dan kan je erdoor geraken zonder kleerscheuren.

Het is dat laatste dat men met alle mogelijke middelen tegenhoudt.

Citaat:
Is dat dan in alle landen zo dat alleen nog jongere worden besmet ? Want ook daar zie je hetzelfde fenomeen ?
Men heeft overal maatregelen genomen om jongeren op te sparen, en niet ziek laten te worden, maar zoals we weten is dat altijd maar tijdelijk, en slechts uitstel. Wat we nu krijgen is de inhaalbeweging daarop. Door de scholen te sluiten zijn die jongeren zo goed als niet blootgesteld, en heeft men het essentieel onder ouderen laten propageren. Nu komt dus de inhaalbeweging.

Alles wat je NU ziet, is wat men met heel veel kost "vermeden had" de laatste keer. Dat, en eventueel verlies van immuniteit, maar ik denk dat we nu grotendeels het non-event meemaken waar wij onze maatschappij voor naar de kloten geholpen hebben om uit te stellen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 september 2020 om 04:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden