Los bericht bekijken
Oud 11 september 2020, 21:02   #36
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Met het slaafje te spelen kom je ook niet ver hoor. Zomaar klakkeloos doen wat je wordt opgedragen ook al weet je dat het nergens op slaat, daarmee kom je zeker niet ver in het leven.

Ik vind de reactie van die pubers trouwens veel volwassener dan de reactie van die flikken
Akkoord. Ten dele. Mijn betoog heeft meer betrekking op het gegeven dat er nu eenmaal regels zijn die wij als mens, als volwassene gewoon moeten volgen. Zo ook regels/bepalingen die misschien wel geen steek houden of ons gewoon nutteloos lijken. Neem nu een snelheidsbeperking van 30 km/u in de nabijheid van scholen. Heeft dit zin om twee uur 's nachts? Neen. Houden we ons aan die beperking? Ik mag aannemen, de meesten onder ons wel. Ook al is het op zo een moment nutteloos. En zou ik dat gedrag bestempelen als slaafs? Neen.

En m.i. gaat de kritiek van die agent naar dat meisje net over dat aspect. Ook al lijkt (of zelfs is) een welbepaalde maatregel zinloos/nutteloos, we moeten er ons aan houden.

Los daarvan blijft het gezond om kritisch te blijven en in vraag te stellen of wat wordt opgedragen wel juist is. We moeten dus inderdaad niet alles slaafs opvolgen. Evenzeer, moeten we soms ook aanvaarden dat bepaalde maatregelen er zijn, hoe zinloos die ook zijn, of mogen lijken.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden