Wat de inhoud betreft, ja, de waanzin is niet in te schatten. Ik weet dus niet wat ze nog gaan doen, maar nu zou toch duidelijk moeten zijn dat lockdowns niet werken. Als ze al iets doen is het een nieuwe golf voorbereiden he.
Maar goed, we hebben dat allemaal al gezien van de Spaanse griep. Het is een quasi-identieke herhaling (op besmettingsvlak).
Welke het echte niveau van groepsimmuniteit is die deze mop zal stoppen is niet gekend, het enige dat we weten is dat we dat vroeg of laat zullen bereiken.
De vraag blijft tenslotte wat het aantal besmettingen deed dalen in juni-juli, als er nog zoveel potentieel was.
Ik begrijp die zotten niet in dat artikel: wat zouden ze hopen te bekomen met een nieuwe lockdown ? Of zouden ze er een willen tot de zomer van volgend jaar ?
Ik zou wel een korte lockdown kunnen begrijpen als men voorspelt dat de ziekenhuizen uitpuilen binnen 3 weken, omdat ze al aan 50% van hun capaciteit zitten of zo. Maar dat zou dan toch de enige reden zijn. Op "besmettingen" kan je je niet baseren tenzij je een heel duidelijke relatie "ziekenhuisbelasting/besmettingen" hebt die zodanig goed gekend is, dat je de besmettingen als een zekere voorspeller kan gebruiken.
Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2020 om 03:54.
|