Paul jij beweerde toch dat euronorm 4
dieselwagens al vandaag bijna niet meer bestaan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
micele jongen, de groene gebruiken een FAKE strategie om een FAKE probleem aan te pakken... De fake strategie is dat ze onder de mom van de Euro4 diesel, die ondertussen al zogoed als niet meer rondbolt in Belgie, het milieue aanpakken en in hetzelfde bad verbieden ze ALLE VORMEN van autofiscaliteit
|
Wat gaat dat in 1-1-2026 zijn?
En wat is dan uw probleem nog?
Of kun jij geen LEZ-tabel lezen?
Citaat:
|
Dus vanaf 2030 met zelfs de Euro6 aan de kant in Wallonie ??
|
Ja, enkel die diesels aan de kant vanaf 1.1.2030,
toch met alle bewezen sjoemeldiesels euronorm 6a tot en met euronorm 6c, diesels vanaf euronorm 6d-Temp en beter mag er nog in want pas die hebben allemaal bewezen hun NOx afdoende onder de toegelaten grens te duwen.
De Walen hebben heel goed opgelet in de les over sjoemeldiesels (en uitgebreid te vinden op politics.be)
Ik - en vele andere zoals
ADAC**- hebben dat toen 2018? tot in den treure uitgelegd dat men bij een diesel minstens euro 6d-temp, of beter euro 6d-full moet kopen om zeker te zijn van LEZ in relatief nabije toekomst.
Citaat:
https://www.adac.de/verkehr/abgas-di.../euro-6d-temp/
23.04.2019
Erst mit der Schadstoffnorm Euro 6d-TEMP sind auf der Straße gemessene, realistischere Grenzwerte bei Zulassungen relevant. Wer auch in Zukunft von drohenden Fahrverboten möglichst verschont bleiben will, sollte deshalb schon heute ein Auto kaufen, das mit seiner **Abgasnorm 6d-TEMP nachgewiesen hat, dass es auch im Alltagsbetrieb auf der Straße so sauber wie möglich unterwegs ist.
|
Voor benzinewagens euronorm 5 en beter is de Waalse LEZ helemaal geen probleem, ook na 1.1.2030 niet = Autorisé, onze euronorm 5 benzine zou dan zelfs 18 jaar zijn.