Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Homoseksualiteit is zo oud als de mensheid. Voor zover ik me herinner in de jaren zestig en zeventig was er niet eens een vraag van homoseksueel milieu om te trouwen laat staan kinderen op te voeden. Maar het is waarschijnlijk het gebrek aan tolerantie die de jongere homo's, ik bedoel de latere generatie, alle dezelfde rechten op te eisen.
Er blijft ook een perceptie, gevoed door provocatieve jeanetten zoals Kozonis, of hoe heet hij (die mode freak) en een nieuwe illustere cages aux folles type in de Vlaamse media (ik ken zijn naam niet eens) die dat imago negatief versterken. De overgrote meerderheid van homo's zijn gewoon mensen zoals u en ik waar ge soms geen flauw vermoeden van hebt.
De perceptie waar u het over hebt is nogal verkeerd gebaseerd.
|
In de jaren zestig zeventig was homo een scheldwoord, zoals neger of jood. En geen kat die "foei" zei als je dergelijke woorden in moppen verpakt gebruikte.
Ondertussen zijn de tijden veranderd. En maar goed ook.
Als we naar zee gaan dan komen we regelmatig met homo's en lesbiennes in contact. De Van Izeghemlaan in Oostende zit vol. Op café. Het is gekend. En vrouwen die vallen op homomannen, niet te schatten. Soit
Bij de mannen heb ik nog nooit horen praten over kindjes. Wel bij de lesbiennes.
Ik stel gewoon vast.
Ik begrijp niet waarom je mijn percepties als verkeerd gebaseerd beschouwt. Niet genoeg onderbouwd met cijfers, bronnen, statistieken ? Ah.