Los bericht bekijken
Oud 15 september 2002, 21:27   #10
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kadé
Ik zei hier al meerdere malen dat Christelijk niet gelijk is aan katholiek, maar met de film kan ik dat duidelijk aantonen.
Er werd helemaal niets aangetoond. Daens was katholiek; Woeste was ook katholiek. De een werd gesteund door de machtigen, de andere niet. Al de rest is gewoon pure zever.
.

Waarom noemde hij zijn partijtje dan niet Katholieke Volkspartij in plaats van Christelijke Volkspartij ... Trouwens in de scene in het koninklijk paleis bij Leopold II als ze allemaal aan het eten was toch ook duidelijk te horen dat er een soort verkettering was rond de groep 'Daens' en dat met tegen de 'Christen Democratie' was omwille van het te SOCIALE aspect. Hier heeft Superstaaf gelijk als hij zegt dat CVP een partij was die bestond uit koepels. Hij heeft geen gelijk wanneer ik zeg dat die 'rooien' van toen de ACW'ers zijn van nu, die liberalen (prachtig geacteerd door Herbert Flack) nu UNIZO en de mensen van het platte land ... Dit is toch een regelrecht voorbeeld van hoe de CVP bestaat! Alleen 50 jaar vroeger.