Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot
De enige partij die je kunt afstraffen nu is het Vlaams Belang. Alle andere kun je alleen nog belonen. Als je bij Vlaams Belang blijft, is dat een nuloperatie, hé. De VLD heb je één keer gestraft, omdat je er ooit je stem aan hebt gegeven en die bij een volgende verkiezing hebt ingetrokken. Eenmaal je die hebt ingetrokken, kun je ze niet opnieuw intrekken, hé. De VLD kun je nu hooguit "niet belonen".
Nee, hoor. Een stem is een stem. Misschien vallen de kaarten ooit zo dat het cordon geslecht wordt en dan zal die stem van belang zijn. Mijn redenering gaat ook niet daarover. Ze slaat op die rare logica van jou om "een partij te straffen". Dat straffen en belonen is volgens mij relatief ten opzichte van je laatste stemgedrag. En je stemt maar op één partij, hé. Mochten we bij iedere verkiezing aan alle partijen punten geven, dan wordt het een ander verhaal. Dan kun je elk van die partijen straffen en belonen naar believen.
Allez ja, ik heb toch echt niet het idee dat ik het VB gestraft heb de voorbije verkiezingen. Als we zo gaan redeneren dan zijn verkiezingen één grote strafexpeditie, want er is geen enkele partij die meer beloond dan gestraft wordt. Geen enkele partij haalt immers meer dan 50%.
Ergens hebben wij elkaar verloren, vrees ik. Het heelal is ook zo groot. 
|
Krommer kan het bijna niet worden.
Was het een zwarte zondag of niet.
Het VB is gegroeid he.