Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere
Wel eens een baby gezien met een sexuele voorkeur van wat dan ook?
Dat gedeelte wordt pas later geactiveerd , maar was al wel aanwezig bij de geboorte.
De voorkeur voor man of vrouw (kan ook beide) is wel degelijk genetisch bepaald, volgens mij is dat reeds bewezen.
|
helemaal niet ( maar dat moet ge met alice voortzetten..ik ben die 'discussie' moe)
Al wat men ontdekt heeft is dat die seksuele voorkeur enige link heeft met bijzonderheden in de hersenen.
"Swaab werd in 1989 bekend met zijn ontdekking dat een klein gebied (later scn genoemd) in de hersenen bij homoseksuele mannen anders is dan bij heteroseksuele mannen. Dat verschil verklaarde Swaab als een gevolg van de invloed van testosteron op de ontwikkeling van de hersenen in de baarmoeder.
In 2008 stelt Swaab vast dat zijn theorie over het ontstaan van homoseksualiteit keer op keer wordt bevestigd: ‘Alle onderzoeken wijzen in dezelfde richting.’ Hij wijst de gedachte af dat ook de ontwikkeling na de geboorte van belang zou zijn voor iemands seksuele oriëntatie: daarvoor ontbreekt volgens hem ieder bewijs."
Kip of ei probleem zou ik zeggen
Dat werd ergens heugelijk onthaald door de homogemeenschap want dan waren ze niet 'schuldig' of te 'genezen'
Maar niet iedere wetenschapper deelt die mening en er zijn wel wat probs met dat onderzoek van Swaab voor te leggen.
Naast dat hebt ge het simpele feit dat er gedocumenteerde gevallen zijn die in de loop van hun leven hun seksuele geaardheid wisselt
Het grappige is dat die cases genegeerd worden of niet gelooft terwijl de hele issue seksuele geaardheid enkel vast te stellen is door de eigen getuigenis...'t zou schoon worden anders