Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Ah zo, ...
Ja het enige dat ik al gehoord heb, is dat MS zou gaan samenwerken om bepaalde zaken open te stellen,...
Ja, als ge goe uwen boterham verdiend met closed black boxes die out of the box werken, (wel ja min of meer toch) waarom zou je dan je source op het net gooien en iedereen maar laten genieten van uw ontikkeling, ...
Steve Jobs doet dat toch ook niet, ja ze hebben hun MAC OS 10 op Newton gezet (een linux distributie die trouwens ook voor PC te downloaden is ) maar hune shell OS 10 of Jaguar of hoe noemt dat beest, nu weer Aqua zeker ? is toch ook niet open ... (ze zouden zot zijn, ... )
En waarom zou je open source soft willen, ?
Trust me als hobbyist, ok, lekker klooien met het os, het is jarenlang mijn hobby geweest ik heb zowat alles gehad, en opengegooid en gecrashtest, op een gegeven moment schroefde ik mijn PC niet meer dicht .
Wij moesten het trouwens allemaal nog zelf doen, er was geen internet om iets op te zoeken, ja met wa sjans nen BBS.
Open Source is comersjeel enkel interessant voor :
Robotica en fabriekanten van industrieële PC's
Conectivity producten
Security producten
Bedrijfs specifieke producten zoals : PLC's Robotica, Labo's enz...
PC's die enkel 1 taak doen, bv, Router of Firelwall spelen,
Applicatieservers
Mailservers
Leger en overheidsinstellingen en multinationals die niet willen dat iemand anders in hun interne keuken rotzooit of daar controle over heeft.
En dat 's it. Zie jij Jan en Piet al hun os zelf samensteken en hun kernel hercompileren telkens ze een programma geinstalleerd, of een stuk hardware hebben toegevoegd, ... 't gaat schoon worden, !
Echt dat wil je niet meekmaken, leken, waarvoor ik nu effe chinees speek. We spreken hier over geheugenadressering, interupt controleres en al dat fraais, waar zelf ik liever zo ver mogelijk vanafblijf ! zelf subneten uitrekenen en routingtables en dat soort spullen, die gelukkig door Cisco al zo eenvoudig mogelijk zijn gemaakt, (en dan nog 1 week intensieve cursus vragen om zo wat het licht te zien schijnen ) zijn al aartsmoeilijk.
En wat meer is, je moet dat eigenlijk maar 1 keer doen, dus vergeet ge dat opnieuw.
Echt Open Source, dat is goed voor developers, zoals K9 of freaks die dat graag doen, en die hebben UNIX al voor dat soort zaken.
en bedrijven zoals wij hebben daar Cisco voor , Firewalls, Routers en Callmanagers, worden voor ons geleverd zoals het moet, eigenlijk zijn dat ook stoeme PC's maar met een eigen OS en geconstrueerd om enkel dat te doen.
|