Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2005, 21:47   #14
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Niemand kan daar op antwoorden omdat we het gewoon niet weten.

Iets dat is,zoals het heelal zal ooit een begin gehad hebben en is ontstaan,is het geschapen of is het er op natuurkundige en geologische manier gekomen.
Om op uw vraag te kunnen antwoorden zouden we eerst moeten weten wat het heelal is ,wat de onmetelijke ruimte is,wat oneindig is.
Waar start het en stopt het?
Wie zijn wij,en wat is de reden van ons bestaan?
Wat is er buiten ons zonnestelsel?
Zijn wij reeel of zijn wij machines,gemaakt om planeten leeg te maken,zijn wij microben op de long van een reus?
Waar leidt de dood naartoe,en wat komt er nog achter,wat is de staat van niet bestaan(het donkere gat vooraleer we geboren waren).
Ziet ge er kan geen antwoordvolgen omdat we zelf niet weten wie of wat we zijn.
Wat heeft evolutie met dit alles te maken,is alles vooraf gepland,is er leven op andere planeten en met welk doel?
God is een naam,net zoals Allah en Boedha en nog vele anderen,hun bestaan wordt aangetoond in geschriften en boeken zoals de Bijbel en de koran,maar exacte wetenschappelijke bewijzen zijn er niet.
Mss is er ergens een organisme dat alles in het heelal bepaald en regelt en wordt dat als God beschouwd,ik kan moeilijk geloven dat we de bijbel als bepalend mogen nemen ,want dan valt gans de evolutietheorie in duigen.
Als men mij vraagt gelooft u in God zal ik zeggen ik geloof in het bestaan van een bepalend organisme,een groter iets dat ons bestaan regelt maar onvatbaar voor onze hersenen.

Laatst gewijzigd door doornroosje : 18 februari 2005 om 21:50.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden