Los bericht bekijken
Oud 27 september 2020, 08:31   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard 'Vlamingen zijn het grootste leibandvokje van de wereld'

'Vlamingen zijn het grootste leibandvolkje van de wereld'

Citaat:
'Deze Vivaldi-coalitie is een nooit geziene kakafonie van vier ideologieën en van zeven partijen', schrijft Jean-Marie Dedecker over de federale formatie. 'Het is een wankele totempaal van zeven dwergen die enkel een meerderheid halen door op elkaars schouders te staan.'
Laat kakafonie een grappig karakter hebben in het artikel want was het niet kakofonie?

Toch kan ik Jean-Marie Dedecker over het algemeen totaal géén ongelijk geven bij wat er geschreven staat in het artikel van 'zijn hand?'.

Citaat:
Ik respecteer elke regeringscoalitie, van rooms tot rood of van paars tot groen en geel, op voorwaarde dat ze een weerspiegeling is van de wil van de kiezer. Op Ecolo na kregen zes van de zeven Vivaldi-partijen een pak rammel van de kiezer, en vertegenwoordigen dus hoogstens zichzelf. De PS, de SP.A en CD&V boekten zelfs het slechtste kiesresultaat in hun geschiedenis. Een torenhoog democratisch deficit. Deze coalition of losers hangt niet alleen aan elkaar met spuw en plaktouw, maar spuwt in het gezicht van de bevolking. Vlamingen zijn echter het grootste leibandvolkje van de wereld. Beschamend.
Bovenstaande is nu éénmaal een feit.

De wil van de kiezer gaat die nog wel op?

Leven wij nog wel in een democratie wat zou moeten klinken als volksheerschappij?

p.s.

'Vivaldi, a coalition of losers: het enige wat hen bindt, is de angst voor de kiezer'

Gelijk heeft Jean-Marie Dedecker (LDD)

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 september 2020 om 08:42.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden