Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
soms volg ik jou helemaal niet meer
Uit wat ge nu schrijft, denk ik, te kunnen opmaken dat ge ergens strikt het recht (-> en ergens de daaruit voortvloeiende plicht) voorbehoud aan diegenen die de kleine maakte/creëerde
|
Wat ik zeg is toch niet zo moeilijk he:
1) kinderen worden door hun biologische ouders opgevoed.
2) enkel als
door accidentele situatie het bovenstaande onmogelijk is, moet men wel ergens kinderen laten opvoeden met een ersatz opvoeding
3) die ersatz opvoeding is nooit gegeven door nep papa's en mama's maar door opvoeders die de ouders niet zijn en ook niet kunnen worden
4) bij de toewijzing (door wie ? door wat ?) van de ersatz opvoeders dient enkel en alleen rekening worden gehouden met wat voor die kleine het beste is, en nooit met enige desiderata van potentiële ersatz opvoeders. Er bestaat geen 'recht op ersatz opvoeder'. Er bestaat enkel een U ter beschikking stellen en wachten tot men U nodig heeft.
Citaat:
Nu in het geval van spermadonor kan ik je perfect volgen wie hier in strikte zin biologische vader en moeder is maar het is wel zo dat dat kind dan terecht gaat komen in een 'opvoeders' (ik zeg speciaal geen ouder want daar hebt ge iets tegen) omgeving die compleet afwijkt van diegenen die er 'recht' ophadden maar die misschien wel deel uitmaakte van de beslissing
|
Wel, dat is er verkeerd aan. Dat is het PLANNEN van een "accidentele situatie" in (2) hierboven.