Discussie: Europese Grondwet
Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2005, 08:27   #22
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
U zit naast de kwestie. We spreken over niets individueels in de zin van een relatie tussen handelaar en klant.

Dragen uw belastingen soms niet voor een deel bij in het financieren van alle gewesten?. Als u daar affirmatief op antwoordt herzie dan maar uw stelling.
Mijn stelling is: korrekte rekeningen maken goede vrienden. Het deel dat daar buiten valt is dus te verwerpen. Het is niet omdat we met een knoeiboel zitten, dat we die goed moeten vinden, laat staan er dingen aan te verbinden die er niets mee te maken hebben zoals welke talen je moet gebruiken. Met andere woorden, zolang mijn belastingen mijn gewest financieren plus de bovenliggende strukturen (de Europese inbegrepen), heb ik daar geen moeite mee.

Begrijp me niet verkeerd: ik niets tegen ad-hoc solidariteit. Maar ook daar zijn we allemaal veel beter af met solidariteit op Europees vlak wegens de bredere basis. Dat houdt in dat er meer middelen ter beschikking zijn voor de verkrijger, en de last lichter is voor de gever. En ad-hoc betekent ook dat het ophoudt zodra het dringend karakter verdwijnt, of zodra misbruik aan het licht komt.
Leo is offline