Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC
Noodzakelijk? Waarvoor dan?
Autoverkeer staat maar in voor iets van nog geen 10% van de totale emissie aan broeikasgassen.
Dat is absoluut geen prioriteit.
|
10%? Wslk op basis van de oude NEDC-sjoemelnorm?
En niet alleen personenwagens worden qua CO2 aangepakt door de Europese Commissie (dus ook de bestelwagens, wslk wordt dat -35% CO2)
Natuurlijk is dat prioriteit, want transport is de enige sector die nog niets gedaan heeft aan vermindering van GHG, zelfs integendeel, het loopt de spuigaten uit met al die zware SUVs.
Cijfers/grafiek
op basis van sjoemelnorm NEDC die in de praktijk minstens gemiddeld 25% te laag is.
Citaat:
https://www.jato.com/new-car-co2-emi...pe-since-2014/
March 3, 2020
New car CO2 emissions hit the highest average in Europe since 2014
The volume weighted average CO2 emissions (NEDC) measured in 2019 increased for the third consecutive year
The majority of the largest players posted a deterioriation in CO2 emissions
The mix of EVs continues to be marginal and is not reverting the negative trend

Last year, the volume weighted average CO2 emissions for European markets, were at their recorded levels since 2014. According to data from JATO Dynamics, the average for the 23 European markets totalled 121.8 g/km under the NEDC regime – the third such annual increase in a row.
Felipe Munoz, global analyst at JATO Dynamics explained: “As expected, the combination of fewer diesel registrations and more SUVs continued to have an impact on emissions. We don’t anticipate any change to this trend in the mid-term, indeed these results further highlight the industry’s need to adopt EVs at a rapid pace to reach emmissions targets.”
|