Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato
Belgie lost altijd problemen op door te vermeerderen en niet door verminderen,
zoals bedrijven dat doen.
Daarom meer regeringen, meer ministers en daarom ook meer problemen
Vivaldi is daar slechts een voorbeeld van.
|
Voor mij mag den boel ontploffen. Ik ben altijd een Vlaming geweest toen de rest nog lag te slapen. Zelfs zichtbaar in het parlement.
Maar als ik overweeg hoe ver ik het gebracht heb en de dolksteken in mijn rug nog voel en zie hoe andere Vlamingen reageren wanneer er één onder hen onthoofd wordt op het schavot dan heb ik sinds al dikwijls gedacht van :"Kust mijn kloten kruipers" Ze hebben er verdomd nog plezier in. Zolang het iemand anders is die gekloot wordt kan de pret niet op.
Ze zien of horen niks of willen het niet. Als er af en toe ene wat meer krijgt dan is die tevreden. De rest mag stikken. Dat is de Vlaamse democratie in dit land. Kan zijn dat er verandering kwam maar.....geen rechtvaardigheid of verbetering. De konijnen koersen alle richtingen uit maar worden één voor één opgevreten door de marters.
Alleszins bedankt Vlamingen voor uw wonderbaarlijke inzet en samenwerking. Ik hoop dat de hoop zal vergroten van dezen die niet meer durven reageren op onrecht. Momenteel laten ze dat hier graag over aan eenzaten. Want de rest heeft geen tijd om democratisch te denken. Zij werken aan nobeler doelen.
Maar hun doelen hoef ik niet meer. Ze zijn meer en meer gebaseerd op
de slogan : "C"est très bien la petite différence"
Waarvan akte. De rest van het Vlaamse denken is bijkomstig.
In mijn ogen is het een schurftige bende kruipers.
Ik schaam mij om ooit Vlaming te zijn geweest.
Dat is de eindconclusie.