Los bericht bekijken
Oud 2 oktober 2020, 05:02   #185
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Kijk, men weet waar jij bent als je een telefoon op zak hebt, zelfs geen smartphone. Omdat je uiteraard via je sim kaart contact hebt met torens, en via de geregistreerde intensiteit kan men trianguleren tot enkele tientallen meters waar jij bent. Die identificatie is met naam, adres en bankrekening, want het is je operator die dat doet.
Vaak ligt mijn gsm ook gewoon thuis, want ik houd niet zo van het idee om 'permanent bereikbaar te zijn'. Maar inderdaad, bon.

Citaat:
Jij wast je handen toch ook alvorens aan tafel te gaan he, en je spuwt toch ook niet in anderman's bord ?
Ik heb een deel weggelaten => zie vorig bericht.

Wat handen wassen en zo betreft: eigenlijk is dat ook vooral beleefdheid he, dat zijn geen dingen waardoor een gewoon gezond mens levensgevaarlijk door bedreigd wordt. Dus ik doe dat uit 'beleefdheid' en esthetiek. Maar ik vind een zekere mate van risico verder dan het direct zichtbare behoren tot een normale omgang waar we ons hele leven al geen heisa rond maken en ons geen noemenswaardige vragen bij hebben gesteld. Ik vind het nadeel groter om voortdurend in andere potentiële 'besmettingskanalen' te gaan zien en 'daarmee bezig te zijn'. Dat is goed voor echte noodgevallen. En tegenover ouderen kan je altijd voorzichtig zijn als je iets hebt en zij kunnen dat zelf ook zijn in het griepseizoen (bv. geen drukke trams nemen).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 2 oktober 2020 om 05:03.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden