Discussie: Wokeness
Los bericht bekijken
Oud 4 oktober 2020, 11:20   #123
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

What. The. FUCK?????

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/...ook-niet-meer/

Citaat:
Hoe omschrijf je mensen met een donkere of getinte huidskleur? In ieder geval niet met 'gekleurd', zo blijkt. De Britse acteur Benedict Cumberbatch moet door het stof vanwege gebruik van het woord 'coloured'.

Hij laat weten er veel spijt van te hebben het woord 'gekleurd' te hebben gebruikt in een interview om niet-blanke acteurs te beschrijven. ,,Ik voel me een sukkel", zo liet de Britse Sherlock-acteur weten in een verklaring. In een vorige week verschenen interview sprak Cumberbatch over Britse collega's die in Hollywood werken. "Als het om gekleurde acteurs gaat, is het erg moeilijk in het Verenigd Koninkrijk, en ik denk dat veel van mijn vrienden hier meer mogelijkheden hebben en dat moet veranderen."

De Britse anti-racismecampagne Show Racism The Red Card viel echter meteen over het woordgebruik van de Sherlock-acteur. Volgens de organisatie heeft het een negatieve ondertoon en kan het woord gekleurd mensen beledigen. "Ik ben er kapot van dat ik met deze verouderde term mensen heb beledigd", laat Cumberbatch nu aan People weten. "Ik schaam me vooral omdat ik over raciale ongelijkheid sprak. Ik voel me een sukkel, en hoewel het me spijt mensen te hebben beledigd en op zo'n openbare manier van mijn fouten te leren, kan ik verzekeren dat ik ervan heb geleerd."
En die snul verontschuldigt zich nog ook??????????????
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden