Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2005, 23:07   #9
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan vraag ik me af wat met die wieg gebeurd is, als je ziet hoe die streek er nu uitziet??
Het is niet omdat je eerst ontwikkeld bent, dat je ook het langst ontwikkeld gaat blijven. Het is waar dat het midden oosten in de middeleeuwen is blijven steken, maar dat wil niet zeggen dat er geen tijd geweest is dat ze ons o zo ver vooruit stonden. En zelfs vandaag komen wij qua cultuur nog niet aan hun enkels.
Citaat:
"Iraq is the cradle of Western civilization. It is how we came to be what we are. Mesopotamia was the center of the universe" 5,000 years ago, adds Parker, who teaches ancient Near Eastern history and archaeology at the University of Utah.

"Mesopotamia was the oldest civilization anywhere on this planet. It is older than China or the Americas," adds history professor Michael Cook of Princeton University.

The area produced the first form of writing in the Western world; wheeled vehicles; cultivated and irrigated crops; domesticated livestock; the calendar; mathematics; and astronomers and philosophers who laid the groundwork for future Greek thinkers.
Al eens nagedacht over wat wij hier aan het doen waren 5000 jaar geleden? Stonehenge moest nog gebouwd worden toen. In mesopotamie waren ze dan al 2000 jaar aan het irrigeren.

Citaat:
Mitgard zegt: geen volk ter wereld drukte in al haar grootsheid zo ingrijpend haar stempel op de wereld dan het west-europese.
Ik denk dat de uitvinding van het wiel een serieuze stempel op de wereld heeft gedrukt. Ook die kwam van onze Irakese vrienden.
Als West Europa al een stempel heeft gedrukt op de wereld is het omdat ze al duizenden jaren oorlog aan het voeren zijn, eerst onder elkaar. En zodra ze serieuze boten konden bouwen zijn ze dat overal ter wereld gaan doen. Tja, we drukken onze stempel, maar om daar nu fier over te zijn?

Laatst gewijzigd door Travis66 : 19 februari 2005 om 23:08.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden