Discussie: Banmeldingen II
Los bericht bekijken
Oud 5 oktober 2020, 21:52   #22969
Pontifex
Super Moderator
 
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 6.871
Standaard

Beste forumgebruikers,

Deze draad gaat op slot om meerdere redenen.
-De laatste dagen komen er vele klachten binnen over de onaangename manier waarop er hier met mekaar omgegaan wordt. Alles is meestal op het randje of er net over, en het verpest grondig de sfeer op het forum.

-Wat betreft het uiteindelijke onderwerp (het bespreken van bans) lijkt het of iedereen hier op de hoogte is van elke ingreep en de reden waarom ze gebeurde.
Ik moet jullie teleurstellen: in meer dan negen van de tien gevallen slaan jullie er mijlenver naast.
Wat mij daarbij stoort: diegenen die de ban, banpunten of vermaningen opliepen, zijn meestal te laf om klaarheid te scheppen in hun eigen zaak waarvan ze dus wél op de hoogte zijn.

Conclusie: deze draad heeft geen zin, tenzij ik hem zelf vul met uitleg en details waarom iemand geband werd.
En eigenlijk is dat steeds hetzelfde: x aantal overtredingen waardoor het strafpuntentotaal automatisch tot een ban leidt.
De saillante details kunnen misschien voor leedvermaak zorgen, maar in de meeste gevallen ben ik zeker dat de bannelingen zelf ferm beschaamd zullen zijn, als ze zwart op wit en aantoonbaar met de billen bloot gaan.

Dus: slot erop.
Wie wil jammeren over bans, kan via PB uitleg vragen aan de boosdoeners, en hen via dezelfde weg beklagen en deelneming betuigen.


Wat betreft naamsverdraaiïngen van politici: ze zijn mij een doorn in het oog.
Desondanks laat ik ze voorlopig toe, zeker in het katern Koetjes en Kalfjes.
Besef dat in de andere politieke discussie dergelijk gedrag jullie eigen schrijfsels naar beneden haalt, en het absoluut onaantrekkelijk maakt voor eventuele nieuwe kandidaten, die niet gediend zijn van dat infantiel gedoe dat enkel voor de geborneerde insiderskliek leuk lijkt.

Grof schelden op politici, partijen en hun aanhang kan nog steeds,
-als er een onderbouwde rechtvaardiging volgt.
-als het relevant is in de gaande discussie
-als het geen repetitieve flood wordt

Pontifex

PS: open géén nieuwe banmeldingendraad....
Pontifex is offline