7 oktober 2020, 11:52
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp
Terwijl stress in mijn ogen toch een job zwaar kan maken.
Bewijs het hoge aantal burnouts.
Zwaar werk is in mijn ogen dan niet alleen fysiek zwaar werk.
Een kantoorjob is niet per definitie licht.
Het is heel moeilijk om te oordelen over iemand anders zijn job, als je die zelf niet doet.
Rekening houden met stress, is niet per sé karikaturaal, maar het probleem is eerder dat stress een moeilijk te definieren iets is.
Er komt ook nog bij, ik zie dat in mijn eigen job, software, maar ik zie het ook bij boekhouders, dat die wereldjes om de 10 jaar opnieuw worden uitgevonden zo niet sneller. Dat is allemaal geen probleem als je jong bent. Stel ik ben 60, ik kan me niet voorstellen dat ik nog even snel alles oppik.
Stress wordt ook door iedereen verschillend gepersipieerd.
En mensen die dezelfde functie uitvoeren, dezelfde opleiding, dan nog kan het dan één van de twee harder werkt of moeilijker problemen aanpakt, of meer onder druk staat.
Dat is allemaal moeilijk meetbaar en dus ben ik ronduit tegen het definieren van zware beroepen. Gewoon omdat wat daar uit gaat komen 100% zeker niet eerlijk gaat zijn.
Zelfs zware arbeid, kan anders georganiseerd worden om het lichter te maken. Dat is voor mij werkbaar werk, en daar moet voor mij veel meer op ingezet worden door de verschillende sectoren die weten wat hun stiel inhoudt.
|
Hoeveel burn-outs zijn echt burn-out?
Hoe kan een arts dit controleren?
Wat zijn de symptomen?
|
|
|