Ik denk dat dit verhaal een stuk complexer is dan het lijkt en er ook behoorlijk wat hidden agenda's zijn.
Over de rol van Turkije kunnen we kort zijn. Elke mogelijkheid en alle middelen voor Erdogan om zijn en bij voorkeur radicaal islamitische invloed uit te breiden zijn welkom.
Over Nagorno-Karabach zelf is het wat moeilijker en wordt het al veel waziger. Voor zover ik begrijp zijn daar ook honderdduizenden Azerbeidjani verdreven en Armenië heeft het zelf nooit erkend.
Vooral dat laatste duidt erop dat er hier mogelijk een heel vuil spel gespeeld wordt. Armenïe heeft enerzijds een wederzijds defensiepact met Rusland maar anderzijds is de huidige politieke leiding nogal pro Navo.
Zoals ik het begrijp is zoalng Armenië zelf Nagorno-Karabach niet erkend het defensiepact niet van toepassing. Indien Nagorno-Karabach wordt gezuiverd en de Russen Armenië niet helpen zou dat de pro-navo politici nogal kunnen helpen om de banden met Rusland te breken en bij Navo te gaan..
Hoe dan ook staat vast dat er een hoop arme drommels het slachtoffer gaan worden van religieuze en politieke agenda's :/