Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak
Met alle respect voor uw mening, maar ik vrees dat je ver de enige bent met die mening.
|
Het is geen kwestie van mening maar van het toepassen van normale logische principes, zoals de maximale solidariteit voor een extra levensjaar, de kosten baten analyse van het "Ferguson pad" en dergelijke meer, plus voldoende inzicht (trouwens bevestigd door Ferguson zijn eigen papers) in de wiskunde van epidemiologische systemen, en de ganse geschiedenis van epidemieen aan mijn kant.
Je zit in een echokamer van groupthink en je beseft het niet omdat je gewoon te weinig van die dingen zelf hebt bestudeerd en een brave burger bent.
Maar ik geef het U op een blaadje: men heeft ongelofelijk zwaar gegokt op aanraden van een totaal doorgedraaide professor, en men zit nu in de situatie dat men begint te zien wat voor een kemel men begaan heeft door naar die onnozelaar te luisteren - alleen is men nu verantwoordelijk voor het genomen hebben van die beslissing, en is het moeten toegeven dat men mis was er niet in. Je kan niet opbiechten dat je je land omzeep geholpen hebt he. Dus gaat men nu de bocht maken naar laat maar waaien, zonder U dat te zeggen. Omdat er geen andere optie is.
Ja, men gaat nu wel terug komen naar "ziekenhuizen niet overbelasten" en dat is terecht, maar men heeft wel alles gedaan om die wel te overbelasten.
Dus gaat het nu "heet" worden, eigen schuld, dikken bult.